October 5, 2011

ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ ရဲ႔ မတူညီတဲ႔ မီးပြိဳင္႔မ်ား အေၾကာင္း..........။


သူငယ္ခ်င္းတို႔ေရ မဂၤလာပါဗ်ာ။ ဒီ တစ္ခါ မွာေတာ႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ေတာ္ၾကီးရဲ႔ မတူညီတဲ႔
မီးပြိဳင္႔ စနစ္ အေၾကာင္းကို တင္ၿပေဆြးေႏြး သြားခ်င္ပါတယ္။ ဒီ အေၾကာင္းရာကို ေရးခ်င္ေနတာ ၾကာခဲ႔ ပါၿပီ။ သို႔ေပမယ္႔လည္း အခ်ိ္န္မေပးႏိုင္ေသးလို႔ ဒီေန႔မွပဲ တင္ၿပေပးလိုက္ပါေတာ႔တယ္။

                      ရန္ကုန္ၿမိဳ႔မွာ ေနထိုင္တဲ႔ သူေတြ၊ ေ၇ာက္ဖူးတဲ႔ သူေတြကေတာ႔ ရန္ကုန္ က မီးပြိဳင္႔ေတြ
အေၾကာင္းကို ထိမိေတြ႔မိ ရွိၾကမွာပါ။ သတိထားမိတဲ႔ သူေတြ ရွိသလို ၊ သတိမထားမိေသးတဲ႔ သူေတြ လည္း ရွိေနၾကမွာပါ။ ဘာပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္ ဒီ အေၾကာင္းရာေလးမွာ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ ေဆြးေႏြး ၾကည္႔ၾကရ ေအာင္ပါ။

                       ရန္ကုန္ မွာ မီးပြိဳင္႔ တေတာ္မ်ားမ်ားကို ေလ႔လာၾကည္႔မိမယ္ဆိုရင္ စိမ္း ၊ ၀ါ ၊ နီ
မီးသံုးလံုးတပ္မီးပြိဳင္႔ ၊ နံပါတ္ဘုတ္ အၾကီးတပ္ မီးပြိဳင္႔ ၊ နံပါတ္ဘုတ္ အေသးတပ္ မီးပြိဳင္႔ ၊ ေကြ႔ေၾကာ
ၿမွားစိမ္း ၿပ ေပးတဲ႔ မီးပြိဳင္႔ ၊ ေကြ႔ေၾကာ မီး ၀ါ ၿပေပးတဲ႔ မီးပြိဳင္႔ ၊ ကင္မရာ တပ္မီးပြိဳင္႔ ဆိုၿပီး အမ်ဳိး စားနဲ႔ အခ်က္ၿပစနစ္ စံုလင္တဲ႔ မီးပြိဳင္႔ေတြကို ေတြ႔ၾကရမွာပါ။

                        ပထမ ဆံုး အေနနဲ႔ စိမ္း ၊ ၀ါ ၊ နီ မီးသံုးလံုးတပ္ မီးပြိဳင္႔ ေတြကို ေလ႔လာၾကည္႔ၾက
ပါစို႔ဗ်ာ။ စိမ္း၀ါနီ မီးသံုးလံုး တပ္ မီးပြိဳင္႔ ေတြကို ရန္ကုန္ ၿမိဳ႔ရဲ႔ ၿမိဳ႔တြင္း ၿမိဳ႔ၿပင္ ေနရာ အႏွံၿပားမွာ ေတြ႔
ၿမင္ၾကရမွာပါ။ ဒီ မီးပြိဳင္႔ ေတြမွာ အခ်က္ၿပ စနစ္ေတြကို ေလ႔လာၾကည္႔မယ္ဆိုရင္ တခ်ဳိ႔ မီးပြိဳင္႔ ေတြမွာ မီးစိမ္းမွ မီး၀ါ ကို ကူးေၿပာင္းေတာ႔မယ္ ဆိုပါက မီးစိမ္းမွိတ္တုတ္တုတ္ သံုးၾကိမ္ အခ်က္ ၿပေပးၿပီးမွ မီး ၀ါ ကို ကူးေၿပာင္းေပးသလို မွိတ္တုတ္တုတ္ မီးစိမ္း မၿပပဲ မီး ၀ါ ကို တန္းၿပီး ေၿပာင္းလဲ တဲ႔ ပြိဳင္႔ေတြ ကို လည္းေတြ႔ၿမင္ၾကရမွာပါ။( ဥပမာ - စိန္ေပါလ္ မီးပြိဳင္႔ ၊ ဆီဒိုနား မီးပြိဳင္႔ )
         
                        မွိတ္တုတ္တုတ္ မီး စိမ္း အခ်က္ၿပတဲ႔ မီးပြိဳင္႔ေတြဟာ ယာဥ္ေမာင္းသူေတြအတြက္
မိမိ ရဲ႔ အရွိန္ကို ထိန္းသိမ္းဖို႔ အတြက္ အခ်ိန္ပိုရသလို အႏၱရယ္ ကင္းရွင္းေရးကို လည္း အေထာက္ ကူၿဖစ္ ေစပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ မီး စိမ္းကေန မီး၀ါကို ရုတ္တရက္ ကူးေၿပာင္းတဲ႔ အခါမ်ဳိးေတြမွာေတာ႔ ရုတ္တရက္ ဘရိတ္နင္းမႈေတြ ၿဖစ္ေပၚလာၿပီး မီးပြိဳင္႔ရဲ႔ ၇ပ္မ်ဥ္းေတြကို ေက်ာ္သြားလုိ႔ ေနာက္ၿပန္ ဆုတ္ရတာမ်ဳိးေတြကို လည္း ေတြ႔ၿမင္ၾကရမွာပါ။ အေနာက္မွာ ယာဥ္တစ္စီးစီး ကပ္ၿပီး လိုက္ပါလာ ခဲ႔ရင္ေတာ႔ အေရွ႔က ယာဥ္ကို ၀င္တိုက္ႏိုင္ေခ် ပိုမ်ားပါတယ္။

                         နံပါတ္တပ္ဘုတ္ အၾကီးေတြ တပ္ဆင္ထားေပးတဲ႔ နာမည္ ၾကီးမီးပြိဳင္႔ေတြမွာေတာ႔
ယာဥ္ေမာင္းသူေတြဟာ အရွိန္ကို ထိန္းသိမ္း ႏုိင္သလို အႏၱရယ္ကိုလည္း ကင္းေအာင္ ေမာင္းႏွင္ ႏိုင္ၾက မွာပါ။ သို႔ေပမယ္႔ နံပါတ္ဘုတ္ေတာ႔ တပ္ဆင္ေပးထားပါရဲ႔ ၊ ဘုတ္က အေသးၿဖစ္ေနမယ္။ မီးပြိဳင္႔ရဲ႔ လမ္း ေၾကာက ေကြ႔ေကာက္ေနမယ္ ၊ ယာဥ္ အသြားအလာ မ်ားတဲ႔ ေနရာ မ်ဳိး ၿဖစ္ေနမယ္ ဆုိခဲ႔ပါက ယာဥ္ ေမာင္းသူေတြဟာ မီးဘုတ္က နံပါတ္ေတြကို အေ၀းကေန မၿမင္ႏိုင္သလို ၊ အႏၱရာယ္ ကင္းရွင္းေရး အတြက္ လည္း ထိန္းသိမ္းဖို႔ ခက္ခဲေစမွာပါ။ ဥပမာ(လွည္းတန္း မီးပြိဳင္႔ ၊ ေရႊဂံုတိုင္ မီးပြိဳင္႔)

                          တခ်ဳိ႔ မီးပြိဳင္႔ေတြမွာ ဆိုရင္ ေကြ႔ေၾကာေတြကို ၿမွားစိမ္း မီး ၿပေပးၿပီး ေကြ႔ကားေတြ
ကို ဦးစားေပးထားပါတယ္။ သို႔ေပမယ္႔ တခ်ဳိ႔ မီး ပြိဳင္႔ေတြမွာေတာ႔ ေကြ႔ေၾကာေတြကို မီး၀ါ ကို အၾကာၾကီး ေပးထားၿပီး ေကြ႔ကားေတြကို ဦစားေပးထားၿပန္ပါတယ္။ ဥပမာ ( ေ၀ဇႏၱယာ မီးပြိဳင္႔ ၊ တာေမြအ၀ိုင္းထိပ္ မီးပြိဳင္႔ )  ၿမွားစိမ္းမီးကို ေကြ႔ေၾကာ ဦးစားေပးစနစ္ အသံုးၿပဳထားတဲ႔မီးပြိဳင္႔ေတြမွာ ယာဥ္ေမာင္းသူေတြ ဟာ အခက္ခဲ မရွိၾကေပမယ္႔ မီး၀ါ ေပးထားတဲ႔ မီးပြိဳင္႔ေတြမွာ ေတာ႔ ေကြ႔ရ မွာလား ၊ ရပ္ရ မွာလား၊ ေမာင္းရမွာလား ဆိုတာကို ဒိြဟ ၿဖစ္ေစပါတယ္။ အဲ႔လို ၿဖစ္တဲ႔ အတြက္ ေၾကာင္႔ ေနာက္ ကားရဲ႔ ေအာ္ဟစ္ ဆဲဆိုသံေတြ ၊ နားလည္မႈမွာ ၿပီး တိုက္မိ ၾကတာေတြကိုလည္း ၿမင္ေတြ႔ေနရပါတယ္။

                          အခု ေနာက္ဆံုးေပၚကေတာ႔ ကင္မရာတပ္ မီးပြိဳင္႔ေတြပဲ ၿဖစ္ပါတယ္။ ဒီ မီးပြိဳင္႔
ေတြဟာ သိပ္ေတာ႔ မ်ားမ်ား စားစားမရွိလွေသးေပမယ္႔ အူေၾကာင္ေၾကာင္ေတာ႔ ႏိုင္ေနေသး ပါတယ္။ ကင္မရာတပ္ မီးပြိဳင္႔ေတြမွာ မီးနီကို ၿဖတ္ေက်ာ္မွ ကင္မရာ လွမ္းရိုက္ၿပီး မွတ္တမ္း တင္တဲ႔ မီးပြိဳင္႔ေတြ ရွိေနသလို ရပ္မ်ဥ္းေက်ာ္တာနဲ႔ ကင္မရာ ရိုက္ၿပီး မွတ္တမ္း တင္တဲ႔ မီးပြိဳင္႔ ေတြလည္း ရွိေနၿပန္ပါတယ္။ ရပ္မ်ဥ္းေက်ာ္တာနဲ႔ ကင္မရာကေန လွမ္းရိုက္တဲ႔ စနစ္ပါတဲ႔ မီးပြိဳင္႔ေတြကိုေတာ႔ ကြန္ကရစ္ လမ္းအသစ္ ခင္းထားတဲ႔ မီးပိြဳင္႔ေတြမွာ တပ္ဆင္ထားတာကို ေတြ႔ရၿပန္ပါတယ္။
ဥပမာ - ( တာေမြဗလီ မီးပြိဳင္႔ ၊ မဂၤလာေစ်းမီးပိြဳင္႔ )
                         
                           မီးပြိဳင္႔ ရပ္မ်ဥ္းရဲ႔ အေရွ႔နားမွာ နည္းပညာသံုး ၾကိဳးတစ္ေခ်ာင္းကို ၿမွဳပ္နွ႔ံထားၿပီး
ကားဘီးက ထို မ်ဥ္းေပၚကို မီးနီေနခ်ိန္မွာ တက္နင္းမိ ပါက ကင္မရာမွ အလိုေလ်ာက္ မွတ္တမ္း တင္ထား မွာ ၿဖစ္ၿပီး ဒဏ္ေငြ ေဆာင္ရမွာပါ။ အဲ႔လို နင္းမိၿပီး ေနာက္ၿပန္ဆုတ္ပါကလည္း ေနာက္ တစ္ၾကိမ္ မွတ္တမ္း တင္ၿပီး ၿပစ္မႈ ပိုၾကီးေစၿပန္ပါတယ္။ စုစုေပါင္း ႏွစ္ခါ မွတ္တမ္းတင္ပါတယ္။ သို႔ေပမယ္႔လည္း တခ်ဳိ႔ ကင္မရာတပ္ မီးပြိဳင္႔ ေတြမွာေတာ႔ ထို နည္းပညာသံုး ၾကိဳးကို ၿမွဳပ္ႏွံ မထား ၿပန္ပါဘူး။ မီး၀ါ မီးနီ ကို ၿဖတ္မွသာလွ်င္ ကင္မရာမွေန မွတ္တမ္း လွမ္းယူၿပီး အေ၇းယူၿပန္ပါတယ္။
  
                             ၄င္း အၿပင္ၿမိဳ႔တြင္းေနရာ ၿဖစ္တဲ႔ မဟာဗႏၵဳလလမ္း၊ ကုန္သည္လမ္း၊ဗိုလ္ခ်ဳပ္လမ္း ၊ ကမ္းနားလမ္း ၊ အေနာ္ရထား လမ္းမၾကီး ေတြမွာ ရွိေနတဲ႔ ေနရာကပ္လြန္းတဲ႔ မီးပြိဳင္႔ေတြ ရဲ႔ အခ်ိန္ သတ္မွတ္ခ်က္ဟာလည္း တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု မတူ ညီတာကို ေတြ႔ၿမင္ၾကရအံုးမွာပါ။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ လည္း ၿမိဳ႔တြင္းမွာ ကားလမ္း ပိတ္ဆို႔ မႈေတြကို ၿမင္ေတြ႔ေနၾက ရမွာပါ။ ဒီေတာ႔ အထက္ပါ အေၾကာင္းရာ ေတြ ကို ၿခံဳငံု သံုးသပ္ၾကည္႔ရလွ်င္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႔မွာ မီးပြိဳင္႔ အမ်ဳိးမ်ဳိး ၊ နည္း စနစ္အမ်ဳိးမ်ဳိး ကို
ေတြ႔ၿမင္ၾကရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။ သုိ႔ပါရ်္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ မွာ ယာဥ္ေမာင္းမယ္ဆိုရင္ ယာဥ္ေမာင္းသင္တန္း
ထက္စာရင္ မီးပြိဳင္႔ သင္တန္း ကို အရင္ တက္ေရာက္ရမလို ၿဖစ္ေနပါၿပီ။



သူငယ္ခ်င္းမ်ားအားလံုး ရႊင္လန္းခ်မ္းေၿမ႔ ၾကပါေစဗ်ာ။



No comments:

Post a Comment