September 17, 2011

မတူညီေသာ ခ်စ္ၿခင္းမ်ား။ အပိုင္း ( ၁ )



အပိုင္း( ၁ )

`` အခ်စ္ '' ဟူေသာ စကားလံုးဧ။္ ဖြင္႔ဆိုခ်က္သည္ လူတိုင္းတြင္ ရွိသည္။ ထို အခ်စ္ဆိုေသာအရာသည္ခဏ တာ အတြက္သာ ၿဖစ္ေလ႔ၿဖစ္ထရွိၾကသည္။ ထို အခ်စ္ ေပၚတြင္ ယစ္မူးေနေသာသူသည္ မ်ားေသာအားၿဖင္႔ ကိုယ္႔ဘ၀ဧ။္ တိုးတက္ရာလမ္္းေၾကာင္းမ်ားကို ပိတ္ဆို႔ တားဆီးေသာအရာမ်ား ၿဖစ္ေလ႔ရွိတက္သည္။ ခ်စ္သည္ ခ်စ္သည္ ဟု ယစ္မူးေနမည္႔အစား တစ္ၿခား စီးပြားေရးေသာ္လည္းေကာင္း၊ လူမႈေရး အ၀၀ တို႔ကို ေသာ္လည္းေကာင္း အက်ိဳးရွိစြာ အသံုးခ်တက္မည္ဆိုလွ်င္ ထို အခ်စ္သည္ လူတုိင္းတြင္ လွပမႈမ်ားနဲ႔ ၿပည္႔စံု ေသာ အခ်စ္မ်ားၿဖစ္လာလိမ္႔မည္ဟု မွန္းဆတြက္ခ်က္ႏိုင္ပါလိမ္႔မည္။ အခ်စ္ေၾကာင္႔ ရူးသြားသူမ်ား လည္း ရွိသလို အခ်စ္ေၾကာင္႔ ဘ၀ပ်က္၊ စီးပြားပ်က္၊ လူမႈေရးနယ္ပယ္မ်ားမွ ဆံုးရႈံးထြက္ခြာသြားရသူမ်ား လည္း ရွိ ၾကပါသည္။ အခ်စ္သည္ ရူးသြပ္စြာ ခံစားရမည္႔ အခ်ိန္ လူတိုင္းလူတိုင္းတြင္ ၿဖစ္ေလ႔ရွိေသာ အခ်ိန္ ရွိသည္။ ဆင္းရဲသူ၊ ခ်မ္းသာသူ၊ ရုပ္ေခ်ာသူ၊ ရုပ္ဆိုးသူ ဟူရ်္ ခြဲၿခားၿပီး အခ်စ္ကို မလိုလားသူဟူရ်္ မရွိပါ။ လူတိုင္း အခ်စ္ႏွင္႔ မကင္းပါ။ ထို အခ်စ္ကို ရရွိခ်ိန္၊ အခ်စ္ကို ခုန္မင္စြာ တပ္မက္ခ်ိန္ ခဏေလးတြင္ တန္ဖိုးရွိစြာ အသံုးခ်တက္လ်ွင္ အခ်စ္သည္ တန္ဖိုးရွိေလသည္။ ခ်စ္လွွ်င္လည္း ဟန္ေဆာင္ရ်္ မေနပါနွင္႔၊ ဟန္ေဆာင္ ေနလ်ွင္လည္း အခ်စ္ေရာဂါ ရေနတက္ပါသည္။ အခ်စ္ေရာဂါ ရေနပါလ်က္ မခ်စ္တက္လွွ်င္ က်န္ရစ္မ်ားပင္ ၿဖစ္ေနပါလိမ္႔မည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ ခ်စ္ခ်ိန္တန္လ်ွင္ ခ်စ္ပါ။ ခ်စ္ေနပါလ်က္ မခ်စ္ဟန္မေဆာင္ပါႏွင္႔။ သို႔ေသာ္ အခ်စ္ကို အလိုမလိုက္ပါႏွင္႔။

အခ်စ္စာမ်က္ႏွာ ဖြင္႔လွစ္ၿခင္း။

ကၽြန္မ မွာ အခ်စ္ရွိဖို႔ လိုအပ္ၿပီလို႔ ထင္ၿမင္ၿပီး ကၽြန္မသည္ အခ်စ္ဇာတ္လမ္းမ်ားကို ဖတ္ကာ အခ်စ္အေၾကာင္း မ်ား ကို ေတြးေတာရ်္ အားက်ေနမိပါသည္။ သူမ်ား စံုတြဲေလးမ်ားကို ၿမင္လ်ွင္ အားက်ေသာ မ်က္လံုးမ်ားနဲ႔ ေတြေ၀စြာၾကည္႔ေနမိပါသည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္မကို ႀကိဳက္မယ္႔သူမရွိရ်္ ကၽြန္မ အားငယ္ေနမိသည္။ သို႔ေသာ္ ေလာက ကေပးေသာ ကံ က ကၽြန္မကို မက်ေရာက္ေသးရ်္ ကၽြန္မ အခ်စ္မရေသးသည္ကို မသိလိုက္ပါ။ ကၽြန္မ ေယာက်္ားေလး တစ္ကို ခ်စ္မိေတာ႔ပါသည္။

သူသည္ ရုပ္ရည္အရ အၿပစ္ေၿပာစရာမရွိသူ၊ စကားေၿပာဆိုရာမွာလည္း ကၽြမ္းက်င္ပါးနပ္သူ၊ က်ရာ တာ၀န္ မ်ား ကို လည္း ေက်ၿပြန္စြာ ထမ္းရြက္ႏိုင္သူ၊ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ထိုင္ရင္ေတာ္ တၿခား ေယာက်္ားေလးမ်ားနဲ႔ မတူ ေၿခေထာက္ႏွစ္ဖက္ကို က်ံဳ႔က်ံဳ႔ေလးထားၿပီး ထိုင္ေနတက္သူ၊ စကားေၿပာလွ်င္လည္း သူဧ။္ အၿပံဳးေလး မ်ား က ကၽြန္မရင္ထဲကို ေအးၿမေစၿပီး ကၽြန္မ အင္မတန္မွ သူ႔ကို ေယာက်္ားပီသသူဟု ယံုၾကည္ေနလ်က္ ခ်စ္ဖို႔ ရန္ႀကိဳးစားပါေတာ႔ သည္။

ယခုအခ်ိန္မွစရ်္ ကၽြန္မသည္ ထို ေယာက်္ားေလးဧ။္ အေၾကာင္းရာမ်ားကို စံုစမ္းေနပါေတာ႔သည္။ မ်ိဳးရိုး ေကာင္းသည္။ လူ ကံုထံ ထဲကၿဖစ္သည္။ မိဘ မ်ားမွာ အထက္တန္းက်က်၊ ဆိုလ္ရွယ္က်က် ေနတက္သူမ်ား ၿဖစ္သည္။ ကၽြန္မႏွင္႔ဆိုလွ်င္ ေနပံုထိုင္ပံုမ်ားစြာ ကြာၿခားမည္ဟု ေကာက္ခ်က္ခ်မိသည္။ ကၽြန္မသည္ ထိုသူနဲ႔ ခ်စ္မိရန္အတြက္ နည္းလမ္းမ်ားကို ရွာေဖြပါေတာ႔သည္။ တိုက္ဆိုင္မႈမ်ားသည္ လြန္စြာ လ်င္ၿမန္ေနပါသည္။ ေကာင္းဖို႔ ၿဖစ္သလား၊ ဆိုးဖို႔ ၿဖစ္သလားဆိုတာ ကၽြန္မ နားမလည္ႏိုင္ေတာ႔ပါ။

သူ ႏွင္႔ ကၽြန္မသည္ မဂၤေဆာင္တစ္ခုတြင္ မေမ်ွာ္လင္႔ပဲ ေတြ႔ဆံုခဲ႔ၾကပါသည္။ ထို အခ်ိန္တြင္ ကၽြန္မသည္ သူ႔ အနားကိုပင္ ထရ်္ ေၿပးသြားခ်င္စိတ္မ်ား ေပၚေပါက္လာပါသည္။ သို႔ေသာ္ မိန္ခေလး ၿဖစ္ေနေတာ႔ ထိန္းသိမ္း ရပါေတာ႔သည္။ ထိုသို႔ မထိန္းသိမ္းလ်ွင္ ကၽြန္မသည္ တန္ဖိုးနည္းေသာ မိန္မ တစ္ေယာက္ၿဖစ္ေပလိမ္႔မည္ မဟုတ္ပါလား။ ၿဖစ္ခ်င္ၿဖစ္ပါေလ႔ေစဆိုၿပီး ေတြးလိုက္မိေသးသည္။ ဒါေပမယ္႔ ကၽြန္မရဲ႔ မသိစိတ္က ထိန္းခ်ဳပ္ ထားလိုက္သည္။ ကၽြန္မ မလုပ္ၿဖစ္ခဲ႔ပါ။ ကံ ေကာင္းသည္ ဆိုးသည္ကို ခုခ်ိန္တြင္ မစဥ္းစားႏိုင္ေတာ႔ပါ။ ကၽြန္မ သူ႔ကို ခင္ခ်င္သည္။ ကၽြန္မ သူ႔ကို ခ်စ္သည္။ ဒါပဲ သိခဲ႔သည္။ မၿဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႔ ကံကိုသာ အၿပစ္တင္ေန မိ လိုက္သည္။

မဂၤလာေဆာင္မွ အၿပန္ ကၽြန္မ မွာ ကားမပါလာခဲ႔ပါ။ သူကေတာ႔ ကားေလးနဲ႔ ၿပန္ေတာ႔မယ္႔ အစီစဥ္ၿဖစ္ ပါတယ္။ ကၽြန္မ ကားငွားရန္ ဟိုတယ္ အၿပင္သို႔ ထြက္လာခဲ႔ပါသည္။ လမ္းတြင္ သူရဲ႔ ကားက ေရအိုင္ငယ္ကို တက္နင္းမိရ်္ ကၽြန္မဧ။္ ကိုယ္မွာ သူဧ။္ ကားမွ ၿဖတ္သြားသည္႔ ေရအိုင္ထဲမွ ေရမ်ားစြန္းထင္သြားပါသည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္မ သူရဲ႔ ကားမွန္း မသိလိုက္ပါ။ ေဒါသစိတ္မ်ား တဟုန္ထိုး ထိုးထြက္ၿပီး ထိုကားကို ေဒါသ မီးမ်ား ေတာက္ေလာင္ေနတဲ႔ မ်က္လံုးအစံုၿဖင္႔ စိုက္ၾကည္႔လိုက္မိပါသည္။ ကားကေလးသည္ ကၽြန္မႏွင္႔ မလွမ္း မကမ္း တြင္ရပ္ရ်္ ကားေပၚမွ ဆင္းလာသူမွာ ကၽြန္မ လံုး၀ ထင္မထားမိသူ ၿဖစ္ေနပါသည္။

 ထို အခ်ိန္တြင္ ကၽြန္မရဲ႔ ေဒါသမီးမ်ားသည္ ေရနဲ႔ပက္ၿဖန္းသကဲ႔သို႔ ၿငိမ္းေအးသြားခဲ႔ပါသည္။ စိတ္ဆိုးရမည္႔ အစား ၀မ္းသာသြားေသာ အေၿခေနအၿဖစ္သို႔ ရုတ္ခ်ည္းေၿပာင္းလဲ သြားပါေတာ႔သည္။ သို႔ေသာ္ ငါသည္ မိန္ခေလးၿဖစ္သည္ဆိုေသာ အသိစိတ္ကေလး တစ္ခ်က္ၿပန္၀င္သြားရ်္ ေတာ္ပါေသးသည္။ ကၽြန္မကို သူက ေတာင္းပန္ပါသည္။ ကၽြန္မ စိတ္ေက်နပ္ေအာင္ ဘာလုပ္ေပးရမလဲဟု ေမးပါသည္။ ထို စကားေလး တစ္ခြန္း တည္းနဲ႔တင္ ကၽြန္မ သူ႔ကို ဘယ္လိုစိတ္ဆိုးရမွန္း မသိေတာ႔ပါ။ ထိုေနရာတြင္ သူ မဟုတ္ပဲ တၿခား တစ္ ေယာက္ ေယာက္သာဆိုလွ်င္ ............

ကၽြန္မရဲ႔ အိမ္ၿပန္လမ္းခရီးသည္ လြန္စြာသာယာလွပေနပါသည္။ ကၽြန္မ အတြက္ လက္ရွိအၿဖစ္ပ်က္မ်ား အားလံုးသည္ ညဘက္မက္တက္ေသာ အိပ္မက္မ်ားနဲ႔ တူေနေပသည္။ ကၽြန္မ ပါးစပ္က ေမးခ်င္ေနေသာ စကားမ်ားကို ေမးခ်င္စိတ္ေတြ တဖြဖြ ေပၚေပါက္ေနပါေတာ႔သည္။ ကၽြန္မတို႔ စကားမ်ားမ်ား မေၿပာၿဖစ္ခဲ႔ပါ။ သို႔ေသာ္ စကားေတြက ရိုးသားလြန္းသည္။ မည္သို႔မွ် မဆန္းၿပားခဲ႔ၾကပါ။ ကၽြန္မ လိုခ်င္ေသာစကားလံုးမ်ားက ကၽြန္မ ရင္ထဲမွ ခုန္ထြက္ခ်င္ေနမိသည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္မ ရင္ထဲက စကားမ်ား လ်ံက်ေစရန္ ကၽြန္မ ဘယ္လို နည္းနဲ႔မွ အၿပဳမၾကံတက္ပဲရွိေနပါသည္။ 

ထိုအခ်ိန္တြင္ ကၽြန္မ နားထဲသို႔ မေမ်ွာ္လင္႔ထားေသာ စကားတစ္ခြန္း ၀င္ေရာက္လာခဲ႔ပါသည္။ ထိုသုိ႔ ေၿပာမည္ ဟု ကၽြန္မ လံုး၀ ထင္မွတ္မထားခဲ႔ေပ။ ထို စကားလံုးက ႕ကၽြန္မ အတြက္ နိဒါန္း ၿဖစ္သြားပါသည္။ သူက ကၽြန္မကို ဖုန္းနံပါတ္ေပးပါသည္။ ယခု အၿဖစ္ပ်က္မ်ားအတြက္ တစ္ခုခု ေပးဆပ္ခ်င္ပါတယ္၊ လိုအပ္ ေသာ အကူညီ ရွိလ်ွင္ေတာင္းပါ ဟုေၿပာလိုက္ေသာ စကားသည္ ကၽြန္မရဲ႔ ႏွလံုးသားအတြက္ အားအင္တစ္ခု ၿဖစ္ေစခဲ႔ပါသည္။ ကၽြန္မသည္ အိမ္ေရာက္လွ်င္ ခ်က္ခ်င္း သူရဲ႔ ဖုန္းနံပါတ္ေလးအား ရင္ထဲစြဲမွတ္ကာ အလြတ္ ေရရႊတ္မိေနပါေတာ႔သည္။

ထို႔ေန႔ညက အိပ္ယာထက္တြင္ အခ်စ္ရနံ့မ်ား ပ်ံ့လြင္႔ေနပါေတာ႔သည္။ ကၽြန္မ ဧ။္ အရာရာကို အခ်စ္အေရခြံ မ်ားၿဖင္႔ လႊမ္းၿခံဳထားသလို ခံစားေနရပါသည္။ ေနာက္တစ္ေန႔ မနက္သို႔ ေရာက္သည္ႏွင္႔ ကၽြန္မသည္ မဟာ စီမံကိန္းႀကီး တစ္ခုကို ေရးဆြဲရန္ ကၽြန္မဧ။္ ထိုင္းမႈိင္းေနေသာ အခ်စ္သီးသန္႔ ဦးေႏွာက္အခန္းတံခါးကို ဖြင္႔ လွစ္ လိုက္ပါသည္။ ကၽြန္မ ဘယ္လို အကြက္ဆင္ရ်္ အေၾကာင္းဖန္တီးရမည္ကို မစဥ္းစားတက္ေအာင္ ၿဖစ္ ေနသည္။ အေၾကာင္းအရာက ကၽြန္မ က ခ်စ္ေနရ်္ ၿဖစ္သည္။ အကယ္ရ်္ သူကသာ ကၽြန္မ ကို ခ်စ္ေနခဲ႔ပါလွ်င္ ကၽြန္မ ေစ်းကိုင္ရ်္ ရေပလိမ္႔မည္။ မ်ိဳသိပ္ထားေသာ ကၽြန္မ ရင္ထဲက အခ်စ္မ်ားသည္ ပါးစပ္ထဲက က်ယ္ ေလာက္စြာဖြင္႔ဟရ်္ မရႏိုင္ပါ။ ကၽြန္မ ကို ကၽြန္မ ေတာ႔ ေက်နပ္ရ်္ ေနပါေတာ႔သည္။ 

ဒီေန႔ ရာသီဥတုရဲ႔ သာယာပံုသည္ မည္သည္႔ေန႔ႏွင္႔မွ်မတူသလို ကၽြန္မစိတ္ထဲတြင္ ထင္မိ သည္။ အခ်ိန္က ေတာ႔ၿဖင္႔ ညေနဘက္ ေနမင္းႀကီးဧ။္ ႏႈတ္ဆက္ခ်ိန္ နီးလုနီးပါး၊ ေၿမနီလမ္းကေလးဧ။္ တစ္ဖက္တစ္ခ်က္တြင္ ပလပ္စတစ္စားပြဲ မ္ုိးၿပာေရာင္ေလးနဲ႔ ထိုင္ခံုပု မိုးၿပာေရာင္ေလးမ်ား စီတန္းရ်္ ခင္းက်င္းထားေသာ အေအး ဆိုင္တစ္ဆိုင္ဧ။္ ခုံတစ္ခုေပၚတြင္ ထိုင္ေနေသာ လူတစ္ေယာက္ကို ကၽြန္မ ဧ။္ မ်က္လံုးအစံုက ေၿပးထြက္ရ်္ ဆိုက္ေရာက္သြားပါတယ္။

ကၽြန္မ ကိုလည္း သူက ၿကည္႔မိရ်္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ေတြ႔ခ်ိန္တြင္ ကၽြန္မက စရ်္ ႏႈတ္ဆက္မိသြားသည္။ ဧည္႔၀တ္ေက်စြာ အေအးေသာက္ပါအံုးဟု ေခၚသၿဖင္႔ ကၽြန္မ ဟန္မေဆာင္ႏိုင္ခဲ႔ပါ။ ၀င္ရ်္ ထိုင္ခံုတစ္ခု ေပၚတြင္ထိုင္လ်ွက္ သေဘၤာသီးေဖ်ာ္ရည္ တစ္ခြက္ကို မွာလိုက္သည္။ ကၽြန္မ သူ နဲ႔ စကားအမ်ား ႀကီးေၿပာ မိသည္။ ကၽြန္မသည္ သူရဲ႔ မ်က္ႏွာကို ၾကည္႔ရ်္ မ၀ႏိုင္ဘူး ၿဖစ္ေနသည္။ဒီလိုနဲ႔ ကၽြန္မသည္ အခြင္႔ေရးရခိုက္ ႀကီးမားေသာ လက္နက္တစ္ခုကို ၀ယ္ယူလိုက္မိပါသည္။ ထို လက္နက္ကေတာ႔ သူ႔ကို ကၽြန္မ ေမးလိုက္သည္႔
စကားတစ္ခြန္းပင္ၿဖစ္ေပသည္။ ဒီ ဆိုင္မွာ အၿမဲထိုင္တက္သလားဟု ေမးလိုက္တဲ႔အခါ သူက ဒီဆိုင္မွာပဲ ထိုင္ေနက်ပါဟု ေၿပာပါသည္။ ဒီလိုနဲ႔ သူနဲ႔ကၽြန္မသည္ သံုးလခြဲေလးကာလ နီးပါးတြင္ ရင္းႏွီးမႈရသြားသည္႔ အၿပင္ ခ်စ္ကၽြမ္း၀င္သည္အထိပင္ ၿဖစ္သြားပါေလေတာ႔သည္။.

ကၽြန္မသည္ ယခုခ်ိန္မွ စတင္ရ်္ အခ်စ္ကို ေရွ႔တန္းတင္ေနခဲ႔ေတာ႔သည္။ အခ်စ္ဆိုေသာ အရာကို ဘယ္ေလာက္ထိ စြဲလန္းခ်စ္ခင္ရမည္ကို မစဥ္းစားတက္ခဲ႔မိပါ။ အိပ္လည္း ဒီစိတ္၊ စားလည္း ဒီစိတ္၊ သြားလည္း ဒီစိ္တ္ ေတြနဲ႔သာ ေပ်ာ္ေမြ႔ေနခဲ႔ပါသည္။ ကၽြန္မဘက္က သူ႔ကို ေရွ႔တန္းတင္ေနခဲ႔ပါသည္။ သူ႔ ဘက္ကေတာ႔ ကၽြန္မ ကို ဘယ္လို သေဘာထားသလဲဆိုတာ ကၽြန္မ မခန္႔မွန္းတက္ခဲ႔ပါ။ ကၽြန္မသည္ အခ်စ္ကို ယံုၾကည္ခဲ႔သူ ၊ အခ်စ္ကို တန္ဖိုးထားတက္သူ၊ ကၽြန္မ အခ်စ္နဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ ဘယ္လိုအရာကိုပဲ ရင္ဆိုင္ရ ရင္ဆိုင္ရ အခက္ခဲမရွိ ေက်ာ္ၿဖတ္ႏိုင္မည္ဟု ထင္ေနခဲ႔မိပါသည္။ ဒါေပမယ္႔................













( ဆက္လက္ေဖာ္ၿပ ေပးပါမည္။ )

Rocker77

1 comment:

  1. ေနာက္မွ ေအးေအးေဆးေဆး လာၿပီး ေသခ်ာ ဖတ္ၾကည့္အုံးမယ္။
    ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ကဗ်ာေရးနည္းေတြကုိ အရင္ ေလ့လာအုံးမယ္ေနာ္။
    သူမ်ားေတြကုိ ကဗ်ာကုိ ဘယ္လုိေရးလည္းမသိဘူး။
    ရင္ဘတ္နဲ႔ပဲေရးသလား၊ ဦးေႏွာက္နဲ႔ပဲေရးသလား မသိဘူး။
    ကုိယ္ကေတာ့ ကီးဘုတ္နဲ႔ေရးတာ။

    ReplyDelete