September 18, 2011

အေဖ႔ ဆီက လက္ေဆာင္။


                                ကၽြန္ေတာ္တို႔ မိသားစုေလးသည္ အေဖရယ္ ၊ အေမရယ္ ၊ ကၽြန္ေတာ္ ရယ္ အားလံုး လက္ရွိအထိ သံုးေယာက္မွ်ပင္ ၿဖစ္သည္။ လက္ရွိ လို႔ ဆိုရၿခင္းမွာ အခုခ်ိန္ထိ လူ႔ ေလာကထဲသို႔ မေရာက္ လာေသးသည္႔ ကၽြန္ေတာ္႔ ရဲ႔ ညီေလးလား ညီမေလးလား မသိရေသးတဲ႔ တစ္စံုတစ္စံုဦးက အေမ႔ရဲ႔ ၀မ္းဗိုက္ ထဲမွ ကိန္းေအာင္းလ်က္ ရွိေနေသာေၾကာင္႔ ပင္ ၿဖစ္ေပသည္။ ထိုထို ေန႔ရက္ေတြမွာ ကၽြန္ေတာ္႔ရဲ႔ ဘ၀ ေလးဟာ ေအးခ်မ္းလ်က္ရွိေနၿပီး မိဘ ရဲ႔ ေလာင္းရိပ္ေအာက္မွာ ေအးေဆးတည္ၿငိမ္စြာနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ လွပလို႔ ေနခဲ႔ေလသည္။ အထူးသၿဖင္႔ ညေနဘက္ေတြမွာ အလုပ္ကၿပန္လာတဲ႔ အေဖ ေရာက္ရွိခ်ိန္ေတြဟာ အလြန္ ကို ေပ်ာ္စရာေကာင္းတဲ႔ အခ်ိန္ေလးေတြ ၿဖစ္လို႔ေနပါသည္။ အေဖက အလုပ္ကၿပန္လာရင္ ကၽြန္ေတာ႔္ အတြက္ လက္ေဆာင္တစ္ခုခုကို အၿမဲတမ္း ေဆာင္ယူလို႔ ၿပန္လာတက္သည္ကလည္း ကၽြန္ေတာ္႔ရဲ႔ စိတ္ထဲ ကို အေဖ ၿပန္လာခ်ိန္ေတြကို ေမွ်ာ္လင္႔ေစတက္တဲ႔ စိတ္ကေလးေတြကို ရွင္သန္လာ ေစခဲ႔ပါသည္။
                             ဒီလိုနဲ႔ပင္ အခ်ိန္ေတြေဟာင္း ၊ ရာသီေတြ ေၿပာင္းလဲခဲ႔ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ မိသားေလးထဲကို ေနာက္ထပ္ မိသားစု အသစ္တစ္ဦး ထပ္မံ ေရာက္ရွိလို႔ လာခဲ႔ၿပန္ေလသည္။ ထုိ အခ်ိန္ေတြမွာ ကၽြန္ေတာ္ သည္ ကၽြန္ေတာ္႔ရဲ႔  လ သားအရြယ္ ညီမေလးနဲ႔အတူ ေန႔တစ္ေန႔ ရဲ႔ အခ်ိန္ေတြကို ကုန္ဆံုးေနတက္သလို ညေန ညေန ေတြမွာ အိမ္ၿပန္လာမယ္႔ ဖခင္ ဆီကိုလည္း ေမ်ွာ္လင္႔ေနတဲ႔ စိတ္ဓါတ္ေလးေတြ ေလ်ာ႔က် မသြားၿပန္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္က ေန႔တိုင္း အေဖ႔ကို ေမွ်ာ္ေမွ်ာ္ေနခဲ႔ေပမယ္႔ အေဖ ၿပန္လာခ်ိန္ေတြဟာ အရင္ကထက္ ေနာက္က်ေနတက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ႔္ အတြက္ လက္ေဆာင္ေတြကလည္း အရင္လို ပါမလာ ခဲ႔ေတာ႔ ပါဘူး။ တစ္ခါတေလ ရက္ေတြမွာဆိုရင္ အေဖ ဟာ မိုးအရမ္းခ်ဳပ္တဲ႔အခ်ိန္ေတြမွ ၿပန္လာတက္ၿပီး တခ်ဳိ႔ ရက္ေတြမွာ ဆုိရင္ ႏွစ္ရက္ သံုးရက္ေလာက္ အိမ္ကို ၿပန္မလာေတာ႔ပါဘူး။
                             သုိ႔ၿဖင္႔ ထို အေၾကာင္းေလးသည္ တၿဖည္းၿဖည္းႏွင္႔ အရွိန္ေကာင္းတဲ႔ မီးေတာက္ကေလး တစ္ခု ၿဖစ္မွန္းမသိနဲ႔ ၿဖစ္လို႔ လာခဲ႔လိုက္ပါသည္။ တစ္ခါတရံ အေဖ နဲ႔ အေမ ရဲ႔ တက်က္က်က္ ရန္ၿဖစ္သံ ေတြကိုလည္း ၾကားလို႔ လာခဲ႔ရပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ အေဖ က အိမ္ကို ၿပန္လာေနေပမယ္႔ အရင္လို ကၽြန္ေတာ္႔ နားကို သိပ္မလာေတာ႔ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္႔အေပၚကိုလည္း အရင္လို ေႏြးေထြးမႈေတြ ရွိမေနေတာ႔ ပါဘူး။ သို႔ေပမယ္႔လည္း ကၽြန္ေတာ္ အားမေလ်ာ႔ပဲ အေဖရဲ႔ အိမ္ၿပန္လာခ်ိန္ေတြကို အၿမဲတမ္း ေစာင္႔ေမွ်ာ္ေနဆဲပါပဲ။ ဒီ လိုနဲ႔ အေဖ ဟာ တစ္ လ ေလာက္ၾကာတဲ႔အခါမွာ အေဖဟာ အိမ္ကို လံုး၀ ၿပန္မလာေတာ႔ပါဘူး။ ဒီလုိ ၿပန္မလာတဲ႔ ရက္ေတြဟာ ဘယ္ႏွယ္ရက္မွန္း မသိေတာ႔ေပမယ္႔ ဒါဟာ ဒီေန႔ အထိပါပဲ။
                              ၿပကၡဒိန္ နဲ႔ သကၠရာဇ္ ေတြဟာ တေၿမ႔ေၿမ႔ ေဟာင္းႏြမ္းစုတ္ၿပတ္ သြားခဲ႔ခ်ိန္ေတြမွာေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ သည္လည္း အရြယ္နဲနဲ ေရာက္တဲ႔ အခ်ိန္ကို ေရာက္ရွိလို႔ လာခဲ႔ၿပန္တာေပါ႔။ ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္း စတက္တဲ႔ ေန႔မွာပဲ သူမ်ားတကာေတြက သူတုိ႔ အေဖရဲ႔လက္ကို တြဲၿပီး ေက်ာင္းကို လာခဲ႔တာေတြကို ၿမင္ ေတာ႔ အေဖ ကို သတိရမိ ခဲ႔ တာ ေဖာ္ၿပမတက္ေအာင္ပါပဲ။ ေက်ာင္းဆင္းတဲ႔ အခ်ိန္ေတြမွာ လည္း အေဖ ေက်ာင္းလာၾကိဳရင္ သိပ္ေကာင္းမွာပဲလို႔ အၿမဲတမ္းေတြးေနမိတယ္။ အထူးသၿဖင္႔ အခုလုိ မိုးေတြ တအား ရြာတဲ႔ ေန႔ေတြမွာဆို အေဖ႔ ကို ပိုၿပီး သတိရမိလာတယ္။ သူငယ္ခ်င္းေတြရဲ႔ အေဖ အေၾကာင္းေၿပာရင္လည္း ကၽြန္ေတာ္ အေဖ႔ ကို အရမ္းသတိရမိေနတယ္။ ဒါေပမယ္႔လည္း ကၽြန္ေတာ္ အေဖ႔ ကို မေတြ႔ခဲ႔ရ ၿပန္ပါဘူး။
                               ခုဆို ကၽြန္ေတာ္ ဆဌမတန္းကို ေရာက္လို႔ လာခဲ႔ၿပန္ပါၿပီ။ ဒီ အခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္႔ ရဲ႔ တစ္ေန႔တာ အလုပ္ေတြက အိမ္က အေမ႔ရဲ႔ အလုပ္ေတြကို အေမ႔ ကိုယ္စား ၀ိုင္းကူလုပ္ေပးဖို႔နဲ႔ ေက်ာင္းကို အခ်ိန္မွန္မွန္ သြားတက္ဖု႔ိပါပဲ။ မနက္ကို ခပ္ေစာ ေစာေလးထ ၊ အိမ္မွာ လုပ္စရာရွိေနတာေလးေတြကို ၀ိုင္းကူ ၿပီးရင္ ေက်ာင္းကို အခ်ိန္မွီေအာင္ သြား ၊ ေက်ာင္းက ၿပန္ေရာက္တဲ႔ ညဘက္ေတြမွာ သင္ခန္းစာေတြ ကို ၿပီးၿပတ္ေအာင္လုပ္ ၿပီးရင္ ညစာကိုစား ၊ ခပ္ေစာေစာေလး အိပ္စက္ ။ဒီလိုနဲ႔ ႏွစ္တစ္ႏွစ္ ထပ္ကုန္ ္သြားခဲ႔ခ်ိန္ မွာေတာ႔ တစ္ေက်ာင္းလံုးမွာ အမွတ္အမ်ားဆံုး နဲ႔ ပထမ ဆု ကိုရခဲ႔တာေပါ႔။ ဆု ရတဲ႔ အေၾကာင္းကို အေမ႔ ကို ေၿပာၿပေတာ႔ အေမက မ်က္ရည္ေတြ ၀ဲ လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္႔ကို ၿပန္ေၿပာတာက မင္း အေဖ သိရင္ အရမ္း ၀မ္းသာမွာပဲတဲ႔။ ကၽြန္ေတာ္ လည္း အေဖ႔ ကို အရမ္းေၿပာ ခ်င္လိုက္တာပါ။ ဒါေပမယ္႔ အေဖ က  အနားမွာ မရွိေနခဲ႔ဘူးေလ။
                               ကၽြန္ေတာ္ ရွစ္တန္းေအာင္ၿပီး ကိုးတန္း တက္တဲ႔ ႏွစ္မွာေတာ႔ ေက်ာင္းမွာ စီမံခ်က္တစ္ခု နဲ႔ အသက္ၿပည္႔တဲ႔ အထက္တန္း ေက်ာင္းသားေတြကို ႏိုင္ငံသား ကဒ္ ေတြ လာလုပ္ေပးတာေပါ႔။ အဲဒီထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္လည္း ပါ၀င္ခဲ႔ၿပန္ပါတယ္။ ထုိ အခ်ိန္ေတြမွာ အေဖ႔ ရဲ႔ မွတ္ပံုတင္ မိတၱဴ ေလးထဲက အေဖ႔ ရဲ႔ ဓါတ္ပံု ေလးကို ၿမင္မိေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္႔ရဲ႔ သတိရမိတဲ႔ စိတ္ေတြဟာ ထိုင္ငိုမိ မတက္ေအာင္ ပါပဲ။ ဒီလုိအခ်ိန္ေတြမွာ အေဖ သာအနားမွာ ရွိေနခဲ႔မယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္႔ ဘ၀ ရဲ႔ အနာဂတ္ကို အရာရာ လမ္းၿပ ေပးေနမွာပဲလို႔လဲ ေတြးေနမိၿပန္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ေလာကႀကီး နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အေဖ ကို အမ်ားႀကီး ေမးခ်င္ခဲ႔တာ။ ဒါေပမယ္႔ ေမးခြင္႔မရခဲ႔ ပါဘူးေလ။
                                ကၽြန္ေတာ္ တကၠသိုလ္ ၀င္တန္း ေၿဖၿပီးခ်ိန္မွာေတာ႔ လုပ္ငန္းခြင္ထဲ ၀င္ေရာက္ဖို႔ကို ဆံုးၿဖတ္ခဲ႔ပါတယ္။ ကုမၸဏီ ေတြမွာ အလုပ္ေလွ်ာက္လႊာေတြတင္ၿပီးလို႔ အင္တာဗ်ဴး ေၿဖဖို႔ ၀င္ေရာက္တုိင္း လုပ္ငန္းခြင္ထဲက သူေတြက အေဖက ဘာလုပ္တုန္း၊ မိဘေတြ ရွိေနေသးလားလို႔ ေမးတဲ႔အခါတုိင္းမွာ အေဖ႔ကို ထပ္ထပ္ၿပီး သတိရမိၿပန္ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္း ဘ၀ လမ္းေတြေပၚမွာ က်င္လည္လို႔ အခက္ခဲေတြ ၾကံဳေတြ႔လာရတုိင္းလည္း အေဖ႔ ကို အၿမဲတမ္း သတိရေနမိတယ္။ အားငယ္တဲ႔ စိတ္ဓါတ္ေတြ စိုးမိုးေနတဲ႔ အခ်ိန္ေတြမွာလည္း အေဖ႔ ကို သတိရေနမိၿပန္တယ္။ ေနထိုင္မေကာင္းလို႔ မက်န္းမာတဲ႔ အခါေတြမွာလည္း အေဖ႔ ကို သတိ ရ ေနမိတယ္။                 
                                 တကယ္လို႔ အေဖ သာ ကၽြန္ေတာ္႔နားမွာ ရွိေနခဲ႔မယ္ ဆိုရင္ ဒီအေၾကာင္းေတြကို အေဖ႔ကို ေၿပာၿပၿပီး အေဖ႔ ဆီက လမ္းညႊန္မႈ လက္ေဆာင္ေတြ၊ သြန္သင္မႈ လက္ေဆာင္ေတြ ၊ ေႏြးေထြးမႈ လက္ေဆာင္ေတြကို ေတာင္းခံမိမွာ အမွန္ပါပဲ။ ဒါေပမယ္႔လည္းေပါ႔ဗ်ာ .............။ အနားမွာ ရွိမေနေတာ႔တဲ႔ အေဖ႔ကို တမ္းတ ရင္းနဲ႔ပဲ အေဖ႔လုိ စိတ္ဓါတ္ေတြ ၊ ခြန္အားေတြ ရရွိၿပီး ေလာကႀကီးထဲမွာ ေအာင္ၿမင္စြာ ေနထိုင္ႏိုင္ဖို႔ ကို အေဖ႔ကို အၿမဲတမ္း ေမွ်ာ္လင္႔ေနခဲ႔ၿပန္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္႔ရဲ႔ ေမွ်ာ္လင္႔ၿခင္းေတြဟာ ဘယ္ေတာ႔ မွ ၿပည္႔၀လာမွာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ သိေနေပမယ္႔လည္း အေဖ႔ ဆီက လက္ေဆာင္ေတြကို လုိလိုခ်င္ခ်င္ တပ္တပ္မက္မက္နဲ႔ပဲ ရူးသြပ္စြာနဲ႔ ေမွ်ာ္လင္႔ေနမိၿပန္ပါေတာ႔တယ္ဗ်ာ။

 
Rocker77
 
 
 

1 comment:

  1. ပထမဆံုးအားေပးမိတဲ႔ရသစာေပေလးေပမဲ႔…….တကယ္ထိတယ္ဗ်ိဳ႕ ။
    အေဖ႔ကို တကယ္လြမ္းလာမိပါတယ္ ။

    ReplyDelete